Zijook

Hoe marketeers de kracht van Facebook-evenementen kunnen benutten

Wist je dat wereldwijd  700 miljoen mensen elke maand Facebook evenementen gebruiken om hun evenementen te promoten? En dat 35 miljoen mensen elke dag een openbaar evenement op Facebook bekijken? Of dat je zelfs tickets rechtstreeks op je evenement kunt verkopen zonder dat de gebruiker Facebook hoeft te verlaten?

 

Gebruikt tijdens belangrijke gelegenheden, of zelfs als een vast onderdeel van uw marketingstrategie, zouden Facebook evenementen u helpen contact te maken met uw klanten en hen een ervaring bezorgen die uw merk onvergetelijk maken.

 

Een evenement hosten is altijd een uitdaging voor een bedrijf, het betekent tijd, geld en moeite investeren om te slagen. Het creëren en plannen kan zwaar werk zijn, maar marketing hoeft dat niet te zijn.

In dit bericht hebben we besproken hoe je je evenement kunt maken en de kracht van organische inhoud kunt benutten om de zichtbaarheid te vergroten, en hoe je van hetzelfde evenement een advertentie kunt maken die converteert.

Er komt dus een evenement in uw bedrijf en u wilt het aantal aanwezigen maximaliseren. Hoe creëer je dat bewustzijn?

Je zou kunnen adverteren op de lokale radio, maar iedereen luistert nu naar Spotify. Of misschien kun je een advertentie in de krant plaatsen, maar wie leest die tegenwoordig? Gaat uw publiek de details echt onthouden en opschrijven in hun dagboek? Hebben ze zelfs een dagboek?

Laten we eerlijk zijn, ze klikken veel liever gewoon op de knop ‘Geïnteresseerd’ in je evenement post terwijl ze op hun Facebook feed surfen.

 

Hoe te beginnen met Facebook evenementen: een actieplan in zes stappen

  • Stap 1 – Maak uw evenement aan

Klik op uw bedrijfspagina op de knop ‘evenement’ en u bent helemaal klaar om uw volgende evenement te maken.

  • Stap 2 – Kies een afbeelding of video

Upload eerst een visual. Dit kan een afbeelding of een video zijn.

Voor foto’s is een beeldverhouding van 1,9: 1 of 1200 × 628 pixels het beste. Als u een video gebruikt, kan deze tussen de 30 seconden en 5 minuten duren.

Een afbeelding met hoog contrast zonder teveel tekst wordt aanbevolen.

  • Stap 3 – Geef uw evenement een naam

Er is niet veel ruimte om hier creatief te zijn, omdat de maximale tekenlimiet 64 is en langere namen op mobiele apparaten kunnen worden afgebroken.

Het is het beste om het duidelijk en to the point te houden en emoji’s en speciale karakters te vermijden.

  • Stap 4 – Vul ALLE details in

Door een locatie, beschrijving, categorie, trefwoorden en tijd toe te voegen, kunnen mensen uw evenement gemakkelijker evalueren en neemt het aantal reacties toe.

  • Stap 5 – Kies de gebeurtenisfrequentie

Veel evenementen zullen eenmalig zijn, maar anderen zullen terugkomen. Een film kan bijvoorbeeld een week lang elke avond worden weergegeven, of misschien organiseert uw restaurant elke donderdag een Mexicaanse nacht.

In plaats van steeds nieuwe evenementen te moeten maken, kunt u meerdere datums toevoegen om tijd te besparen.

  • Stap 6 – Organiseer uw evenement organisch

Voordat je betaalt om een ​​evenement te stimuleren, is het goed om de organische distributie te maximaliseren, zodat je zoveel mogelijk reacties gratis kunt krijgen.

Als een evenement grip krijgt in een lokaal gebied, kan het worden weergegeven in het gedeelte ‘Evenementen die je misschien leuk vindt’ en als meerdere vrienden van de Facebook-gebruiker het leuk vinden, kan het in het gedeelte ‘Populair bij vrienden’ worden weergegeven.

Evenementen kunnen veel extra distributie krijgen als je het evenement op deze manier zaait, dus het is tijd om je netwerk aan te boren.

Wanneer een evenement is gemaakt, kunt u vrienden uitnodigen, delen via messenger en delen als een bericht op uw profielpagina.

Zorg ervoor dat zoveel mogelijk medewerkers dit ook doen, zodat u een grote hoeveelheid organische distributie kunt opbouwen.

Het delen van foto’s, verhalen of updates op je evenementpagina kan ervoor zorgen dat deze actueel en relevant blijft in de nieuwsfeeds van gasten.

Je kunt de bekendheid van je evenement vergroten door de updates voor, tijdens en na het evenement te plaatsen.

 

Gebruik Ads Manager

Als u veel advertenties plaatst en meerdere evenementen stimuleert en meer controle wilt, kunt u overwegen om over te schakelen naar Ads Manager in plaats van rechtstreeks vanaf de pagina een boost te geven.

Begin met het kiezen van het type engagement-campagne en vervolgens Event-reacties als het engagement-type.

Na de eerste stap is de tweede fase van het selecteren van een doelgroep en budget voor de adset hetzelfde als elke andere advertentiecampagne.

Wanneer u de advertentie zelf maakt, is dit wanneer dingen verschillen van een normale campagne. Selecteer hier het evenement dat u wilt opnemen.

De advertentietekst en afbeelding voor de evenementadvertentie kunnen vervolgens worden aangepast en zijn klaar om te worden gepromoot.

 

Door een externe partij je evenement laten promoten

Je kunt je evenement laten promoten door een externe partij. Dit is in praktijk vele malen goedkoper dan wanneer je de ADS gebruikt van Facebook zelf. Dit is een goedkope oplossing om je evenement alvast een basis te geven. Daarna kun je alsnog besluiten om de Facebook ads in te zetten Welke vervolgens veel krachtiger zullen uitwerken in praktijk zou je dit ongeveer 90% aan kosten besparen. Een gouden tip dus.