Om goed zichtbaar te worden op het internet en gevonden te kunnen worden door potentiële klanten, is het belangrijk om goede teksten te schrijven voor op je website. Google heeft bepaalde regels en voorwaarden die het hanteert om website te rangschikken op relevantie. Door hier goed op in te spelen, kun je je positie aanmerkelijk verbeteren. Dit zal uiteindelijk ook je conversie ten goede komen en dat is voor elk bedrijf uiteraard uitermate interessant. Een goede SEO-tekst schrijf je echter niet zomaar. Het is verstandig om je hier goed in te verdiepen, zodat de seo webteksten die je toevoegt aan je website ook daadwerkelijk effectief voor je zullen zijn.
Frequentie van zoekwoorden
Optimaliseren van de meta-descriptie Naast de zoekwoorden in de tekst zelf, is het belangrijk dat deze in de titel en subtitels voorkomen. Zo is ook voor de lezer gelijk duidelijk waar de tekst over gaat. Google waardeert het bovendien als de zoekwoorden reeds in de titel en HTML-code vermeld staan. Je moet er bovendien aan denken om de zoekwoorden ook in de meta-descriptie te laten verschijnen. Dit is de tekst die onder de titel staat in de zoekmachine en die aangeeft wat de lezer in de tekst kan verwachten. Een goede omschrijving is hierbij dus zeker belangrijk. Het is een kleine omschrijving van waar de volledige tekst over zal gaan. Zoekwoorden doen het dus zeker goed, ook in deze tekst.
Tekstlengte Google houdt over het algemeen van langere teksten, dus je kunt best uitgebreid schrijven over het betreffende onderwerp. Zolang dit relevant en vernieuwend is voor de lezer, zal Google dit hoger waarderen. Kies hiervoor de juiste zoekwoorden uit, zodat het uniek en origineel blijft. |
Meer weten over dit artikel : Bezoek dan de website |
