|
Hoe je het beste in slaap kan vallen, hoe je het beste kan slapen en welk matras nou het beste is, dat verschilt nogal per persoon. De ene persoon slaapt uit zichzelf snel, terwijl de andere persoon daar tips voor nodig heeft. Ook is het belangrijk wat voor matras je van www.just-dream.nl hebt, heb je bijvoorbeeld een matras 160 x 200, dan moet deze wel aan je lichaam aansluiten. Is dit niet het geval dan is er een grote kans dat jij wakker wordt met nek- en/of rugklachten. Ook is er vaak de vraag of het goed is om met een raam open te slapen of juist niet, daar zal dit artikel verder op ingaan. De ideale temperatuur in de slaapkamer ligt ongeveer rond de 18 graden en daarom is het soms zeker verstandig om je raam op een kier te hebben, want je raam wagenwijd open is ook niet goed. Je raam op een kier open houden wanneer je slaapt brengt de volgende voordelen met zich mee: het vocht dat je tijdens het slapen kwijtraakt wordt beter afgevoerd, er is meer zuurstof en daardoor minder hoofdpijn bij het opstaan en door in een geventileerde kamer te slapen bouw je meer weerstand op en voel je je ook nog eens fitter. Toch moet je uit enthousiasme niet gelijk je raam wagenwijd open gaan zetten, een kiertje is genoeg. Daarnaast moet je zeker even bij de volgende zaken stilstaan. Tocht op de slaapkamer kan een stijve nek veroorzaken en zorg er dan ook voor dat er geen tocht op de slaapkamer komt te staan. Ook in de winter is het dan ook verstandig om het raam echt maar een klein beetje open te zetten. Ten slotte is het voor mensen met longproblemen belangrijk dat er niet al te grote temperatuurverschillen zijn. Voortaan kan jij dus je raam open zetten wanneer je slaapt, maar onthoud: zet het raam op een kier. |
| Meer weten over dit artikel : Bezoek dan de website |
Veelgestelde vragen
Is het goed om met het raam open te slapen?▼
Ja, het is goed om met het raam op een kier open te slapen. Dit zorgt voor betere vochtafvoering, meer zuurstof en een sterkere weerstand. De ideale slaapkamertemperatuur is ongeveer 18 graden.
Hoe wijd moet ik mijn raam open zetten?▼
Zet je raam slechts op een kier open, niet wagenwijd. Dit is vooral belangrijk in de winter en voorkomt tocht op de slaapkamer die een stijve nek kan veroorzaken.
Welke voordelen heeft het slapen met raam open?▼
Het raam open houden brengt meerdere voordelen: beter vochtafvoering, meer zuurstof dus minder hoofdpijn, en het opbouwen van meer weerstand. Je voelt je ook fitter en uitgeruster.
Kan ik in de winter mijn raam open laten?▼
Ja, maar zet het raam dan echt maar een klein beetje open. Dit voorkomt tocht en grote temperatuurverschillen, vooral belangrijk voor mensen met longproblemen.
Wat gebeurt er als het raam te wijd open staat?▼
Een wagenwijd open raam kan tocht veroorzaken op de slaapkamer, wat tot een stijve nek leidt. Ook grote temperatuurverschillen zijn onwenselijk, zeker voor mensen met longproblemen.
