Als gevolg van de coronaviruspandemie heeft de communicatie-industrie in de Verenigde Staten een ingrijpende transformatie ondergaan. Niet alleen de prioriteiten in de interactie met klanten en consumenten zijn veranderd, het hele communicatieschema is aanzienlijk gewijzigd. Sommige van de algemeen erkende tools hebben hun relevantie voor altijd verloren, er zijn nieuwe communicatieformaten verschenen en hun toepassingsgebied aanzienlijk uitgebreid. Productieketens zijn getransformeerd – bepaalde soorten diensten zijn vervangen door digitale oplossingen. De COVID-crisis heeft niet alleen de overduidelijke kwetsbaarheid van de communicatiebusiness aangetoond; het raakte de industrie zelfs meer dan de wereldwijde economische crisis van 2008, zo niet diepgaand, dan wel qua omvang en gevolgen, vergelijkbaar met de Grote Depressie van de jaren dertig. De grootste internationale advertentiebedrijven hebben gedwongen ontslagen en andere maatregelen als gevolg van de pandemie moeten doorstaan. Dergelijke veranderingen hebben gevolgen voor veel bedrijven, waarvan het leven en de toekomst bijzonder interessant zijn om te zien. Vanwege de beperkende maatregelen die in veel landen zijn ingevoerd en de sluiting van grenzen, was de evenementenindustrie een van de zwaarst getroffen. Het uitstel van een groot aantal evenementen tot 2021 en de opschorting van het actieve werk van veel Amerikaanse bedrijven leidde tot budgettaire verliezen en een heroverweging van de communicatie-industrie. We werden gedwongen om het bedrijfsmodel van het bureau om te bouwen naar meer virtual reality-oriëntatie. Als eerder in de VS 80% van de offline evenementen slechts 20% online was, is de online indicator nu 100% en zal de situatie in de nabije toekomst waarschijnlijk worden opgelost, en zullen agentschappen een gelijk aantal evenementen organiseren, zowel in werkelijkheid als op verschillende internetpagina’s. -platforms. Net als bij evenementen zijn bijna alle communicatieactiviteiten online gegaan. Vandaag voert PRWeek een wereldwijde PR-marktstudie uit, waarin meer dan drieduizend Amerikaanse communicatiespecialisten echt interessante inzichten delen over het bestaan van een pandemie en aannames over hoe de industrie eruit zal zien na COVID-19. Na voltooiing van de quarantainemaatregelen is de redactie van plan het onderzoek te publiceren en een reeks materialen vrij te geven. De oude PR-filosofie verandert radicaal. Public relations, mediacommunicatie, reclame en digitaal smelten samen, dus het is nogal moeilijk om precies te onderscheiden waar PR begint. Tegenwoordig zijn de gebieden waar in de Verenigde Staten veel vraag naar is onder meer anticrisiscommunicatie, reputatiemanagement en communicatie in de gezondheidszorg. Even belangrijk is de motivatie van medewerkers, omdat zij vaak de eerste lijn van externe communicatie van het bedrijf worden. Tegelijkertijd is de epidemiologische crisis een belangrijke kans om de hoge waarde van diensten aan te tonen in een tijd waarin effectieve communicatie altijd een stap voor moet zijn. Een bijzondere focus van merk PR-afdelingen tijdens de coronavirusperiode moet gericht zijn op directe communicatie met klanten die thuis blijven. De platforms Facebook, Instagram, maar ook de opkomende, maar even populaire Snapchat en TikTok doen geweldige dingen. De trend is bijvoorbeeld al lang opgepikt door Procter & Gamble en andere bedrijven, met de lancering van #DistanceDance, een fondsenwervingscampagne voor Feeding America en Matthew 25: Ministries, een internationale humanitaire organisatie. In de eerste week ontving de flitsmeute meer dan 8 miljard views en 1,7 miljoen dansen van beroemdheden, influencers, universiteitsmascottes, grote sportcompetities en vele andere gebruikers van sociale media. Elke crisis heeft een waarneembaar einde en neemt nu geleidelijk af. De tijd breekt aan voor nieuwe bedrijven, nieuwe projecten die veel nieuwe kansen openen voor herstel van het coronavirus voor zowel bekende corporaties als kleine en middelgrote bedrijven op het gebied van communicatie. Nu is er in Colorado bijvoorbeeld een vrij streng regelgevend regime in verband met COVID-19, maar desondanks kan een optimistische voorspelling worden gedaan. Zelfs in zo’n moeilijke periode krijgt Novitas Communications gaandeweg nieuwe projecten. Het belangrijkste is het vermogen om serieuze klanten te identificeren die geïnteresseerd zijn in de diensten van het bureau. Tot op zekere hoogte kan de COVID-crisis zelfs de communicatie-industrie helpen een einde te maken aan de eeuwige aarzeling over de zelfbeschikking van PR-ers: wie zijn wij voor het bedrijfsleven? Is het een permanente en vitale functie of een soort overschot, waarvoor middelen worden toegewezen op een overgebleven basis? Tegen de achtergrond van een catastrofale koopkrachtdaling en de snelle digitalisering van ons dagelijks leven, waarvoor veel bedrijven en merken technologisch nog niet klaar waren en nu veel fouten maken, groeit de concurrentie om de consument exponentieel. Dit geldt voor elk bedrijfsonderdeel, of het nu gaat om B2B of B2C. De keuze van de consument wordt gelijk aan de kredietwaardigheid van vertrouwen. En reputatie is de belangrijkste troef van het bedrijf om verder te overleven. Het van tijd tot tijd beheren ervan wordt steeds gevaarlijker. Bijgevolg heeft de communicatie-industrie alle kans om bij de hoogste prioriteit in te breken en haar fundamentele belang voor het bedrijfsleven te bewijzen. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |