Deze week had ik een incassobureau nodig. Ik werk namelijk al jarenlang bij een groothandel voor spijkerbroeken en over het algemeen worden de facturen altijd goed betaald. Echter weigert onze grootste afnemer nu opeens om de openstaande debiteuren te betalen. Inschakelen incassobureauWe hebben er lang over na gedacht of wij een incassobureau in zouden schakelen. Het is natuurlijk niet zomaar een klant, maar het is de grootste klant die we hebben. Echter gaat het hier wel om heel veel geld en dat kunnen we niet zomaar laten liggen. Omdat het onze grootste klant is zijn wij sowieso al wat makkelijker in de betaling, deze afnemer krijgt altijd langer de tijd om de factuur te betalen. Echter duurde het deze keer veel te lang, ze lopen inmiddels 6 maanden achter in de betaling. We hebben al meerdere malen contact op genomen, maar we krijgen geen duidelijkheid. Weloverwogen keuzeNa lang wikken en wegen hebben we contact gezocht met een incassobureau. We zijn er van overtuigd dat de afnemer namelijk wel het geld heeft om te betalen, maar we kunnen alleen de reden niet achterhalen waarom hij dat niet doet. Vandaar dat we verdere stappen hebben ondernomen en nu het geld willen laten incasseren. Dit is een weloverwogen keuze geweest, want we weten dat dit onze grootste klant kan kosten. Echter is de som geld deze keer zo groot, dat we onmogelijk onze ogen dicht kunnen houden. Wij als groothandel hebben het geld ook gewoon nodig. WrokVandaar dat we nu juridische stappen hebben ondernomen om de openstaande debiteuren te incasseren. Wij hopen nu dan ook dat onze afnemers de factuur gewoon wilt betalen en kan inzien waarom wij deze stappen ondernomen hebben. Zodat wij onze samenwerking kunnen verbeteren voor de toekomst. Van onze kant zit er totaal geen wrok en wij hopen dat dat wederzijds is.
|
Meer weten over dit artikel : Bezoek dan de website |