Wanneer je een webshop aanschaft met Content Management Systeem (CMS) kun je zelf gemakkelijk de inhoud van je website aanpassen zonder dat je verstand van webdesign hoeft te hebben. Houd er ook rekening mee dat je verschillende mogelijkheden om te betalen moet aanbieden. Lees hier meer over online betaalmogelijkheden. Let er op dat je website snel bereikbaar is en bezoekers niet lang moeten wachten totdat bijvoorbeeld allerlei animaties zijn geladen. Zo is het bijvoorbeeld verplicht om de koper een bedenktijd van minimaal 14 dagen te geven. Lees hier meer over de regels voor webshops.Download gratis whitepaper, Meer weten over het starten van een webshop? Download het gratis whitepaper ‘Hoe start ik een webshop’. Ben jij klaar om een onderneming te starten? Dat is natuurlijk ontzettend leuk, maar ook heel spannend! Lees wat jij moet weten voor je gaat starten via de pagina Sterk starten als ondernemer. De voorspelling is dat het aantal webwinkels in Nederland dit jaar oploopt tot 37. 500 webwinkels. Toch verkopen nog veel retailers niet online. Uit recentelijk onderzoek van ABN Amro (2011) is gebleken dat het belangrijk is voor retailers om cross channel te verkopen. In deze blogpost zal ik daarom de volgende 9 redenen waarom een retailer een webwinkel moet starten uiteenzetten. Waarom Wel SupplementenConsumentenbestedingen nemen toe De online consumentenbestedingen stijgen dit jaar naar 9 miljard euro (Thuiswinkel update, 2011). Steeds meer consumenten gaan online producten kopen. Dit betekent dan ook dat een deel van de consumentenbestedingen verschuiven van offline naar online. Indien een retailer hier op in wil spelen, dan is hij of zij genoodzaakt om een webwinkel te starten. Steeds meer consumenten gaan cross channel kopen Uit onderzoek van ABN Amro in samenwerking met CBW Mitex is gebleken dat momenteel 35% van de consumenten cross channel producten kopen. De overige consumenten kopen online (10%) of offline (45%) producten. De verwachting is dat in 2015 meer dan de helft van de consumenten cross channel producten kopen (54%). 3. Consumenten zoeken en vergelijken zowel online als offline Een derde reden voor een retailer om een webwinkel te starten is dat consumenten graag producten online en cross channel vergelijken en zoeken. In de toekomst zullen consumenten dit nog meer cross channel gaan doen (ABN Amro, 2011). Wanneer een retailer een webwinkel start kan hij ook worden gevonden door de zoekmachines en de diverse vergelijkingssites. Supplementen VegetarierDaarnaast worden online reviews steeds belangrijker. Consumenten waarderen deze online reviews. Door positieve online reviews te hebben zal de retailer ook offline meer klanten trekken. 4. Inspelen op de diverse koopmotieven In het onderzoek van ABN Amro werd er gekeken naar de koopmotieven van consumenten. Uit 10 koopmotieven blijkt dat een deel van de koopmotieven voornamelijk online worden bediend en een deel offline. De 5 belangrijkste online koopmotieven zijn: winkelen wanneer het uitkomt, uitgebreid assortiment, prijsniveau, probleemloos ruilen en producten beschikbaar / op voorraad. Een belangrijk online koopmotief is het bekijken van een uitgebreid assortiment. Voor consumenten kan het plezierig zijn om online het assortiment te bekijken (en dus ook zien wat op voorraad is) en vervolgens het product online te kopen of afhalen bij de vestiging(en). Klantenbestand bewerken en nieuwe klanten werven Een bekend argument voor een locale retailer om een webwinkel te starten is het werven van nieuwe klanten. Met behulp van zoekmachine marketing en vergelijkingssites kunnen nieuwe klanten worden geworven. Echter, een ander belangrijk argument is het bewerken van de bestaande klantenbase. Zo kunnen slapende klanten weer worden geactiveerd en kunnen klanten winkelen wanneer zij willen. Groenbedekking – Duurzame Groendak En BodembedekkingRegionaal ondernemen Locale retailers kunnen ook online regionaal targetten. Dit kan men doen door bij de bedrijfsvermelding in Google ook de webwinkel te plaatsen – www.water-ontharder.nl. Daarnaast biedt Google Ad, Words de mogelijkheid aan een retailer om alleen lokaal zijn klanten te benaderen. De retailer wordt wellicht herkend door de lokale bevolking waardoor de winkel direct herkenbaar en vertrouwd overkomt. Andere manieren om de webwinkel lokaal bekend te maken zijn regionale websites, zoals VVV’s en lokale startpagina’s (Back 2 nature supplementen). 7. Een webwinkel starten kan heel eenvoudig Er zijn diverse tools om zeer eenvoudig een webwinkel te starten. Zo kan men aan de slag gaan met Magento of kiezen voor een maadnabonnement bij een webwinkel profider. Op deze manier staan alle producten van de retailer direct in de webwinkel. Een ander voordeel is dat diverse koppelingen er voor zorgen dat retailers hun voorraad kunnen koppelen aan de offline zaak. Tevens zijn de verschillende betaal applicaties gekoppeld waardoor men direct online zaken kan doen. 8. Leveranciers zijn al beschikbaar Het vinden en binden van een leverancier is voor een startende webwinkelier vaak een lastige zaak. Duurzame Relatiegeschenken Bedrukken En Eco GreengiftsVoor retailers is dit niet het geval. Zij hebben immers al een relatie met een leverancier. Indien een leverancier bereidt is om zijn of haar producten via een retailer ook online te verkopen, kan een retailer direct van start met een online winkel. 9. Eenvoudig producten verzendklaar maken en verzenden Een ander bijkomend voordeel is dat retailers eenvoudig producten verzendklaar kunnen maken en verzenden. Online verzendservice van Post, NL). Daarnaast bieden DHL en Post, NL de mogelijkheid om de pakketten bij de retailer op te halen. In deze blogpost heb ik 9 redenen behandeld waarom een retailer een webwinkel moet starten. Er zijn echter nog meer redenen te bedenken; heb jij een goede reden, laat het dan weten via twitter @postmarketeers of laat een reactie achter onder deze blogpost. CCV Shop werkt samen met diverse partners om jouw webwinkel nog beter te maken. Zo hebben we samenwerkingen met partners op het gebied van design, SEO, keurmerken en betaalsystemen. Wil je weten wat de partners kunnen betekenen voor jouw webwinkel? Bekijk hieronder onze partners en profiteer van hun expertise en ervaring! . Supplementen Waar Je Energie Van Krijgt“Een webshop opzetten en je inschrijven bij de Kamer van Koophandel is in een week gebeurd”, vertelt Kees van Dijk, eigenaar van diverse webwinkels. “Een onderneming succesvol maken is veel moeilijker. Je moet nadenken over prijs, verzending en aandacht besteden aan marketing.” Gat in de online markt Van Dijk begon in 2010 zijn eerste webwinkel nadat hij zijn fysieke bedrijf had verkocht. “Ik stuitte op de Wereldwinkel. Fairtradeproducten werden destijds nauwelijks online aangeboden, dus ik besloot me daarop te richten.” Hij begon met meerdere fairtradeproducten. Al snel bleek dat hangmatten het meest opleveren, dus daar legde Van Dijk de nadruk op. Zo ontstond , een webwinkel voor eerlijk geproduceerde hangmatten. Anno nu verkoop hij zijn hangmatten in vijf landen en heeft hij twee mensen in dienst. com en Amazon Een succesverhaal dus. Maar een succesvolle webwinkel beginnen is inmiddels een stuk lastiger dan negen jaar geleden, vertelt Wijnand Jongen, woordvoerder van belangenvereniging Thuiswinkel. org. E-commerce groeit nog altijd, blijkt uit onderzoek. “Meer mensen kopen online, de taart wordt steeds groter”, vertelt Jongen. “Maar grote spelers zoals Bol. Wanneer Werken SupplementenToetreden tot de markt wordt moeilijker.” Dat blijkt ook uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Van 2014 tot 2018 is het aantal pure webshops met zo’n 11 procent gedaald. Dan gaat het dus over webwinkeliers zonder fysieke zaak. Voor hen is het steeds moeilijker om te concurreren met webwinkelgiganten. |