Een inbound callcenter kennen veel mensen nog niet. Veel denken aan zo’n vervelende callcenter die je telkens weer bellen om een paar vragen te stellen. Maar nee dit is het niet en eigenlijk is het heel handig. Het is namelijk een telefoonservice die de telefoontjes opneemt van je bedrijf. Ondernemers hebben het vaak druk en niet altijd tijd om de telefoon op te nemen, maar hier verlies je klanten mee en dat wil je als bedrijf niet. Het is daarom handig om zo’n telefoonservice te nemen. De telefonistes zijn gespecialiseerd in verschillende onderwerpen en krijgen per bedrijf een cursus waar ze alles over het bedrijf te weten komen. Door de cursus kunnen ze de klanten goed te woord staan en helpen waar het nodig is. Aan de einde van de dag krijgt de ondernemer een documentje met alles wat er die dag besproken is. Hierdoor weet je precies wie er heeft gebeld en of je nog iemand moet terug bellen. Als er een belangrijk iemand heeft gebeld dan wordt dit direct door gecommuniceerd zodat je daar direct contact mee kan opnemen. Het is een stuk voordeliger dan een telefoniste op het bedrijf in dienst te nemen, die moet je namelijk per uur betalen. Bij de telefoonservice betaal je per telefoontje, heb je die dag geen telefoon gehad dan betaal je ook niks. Hierdoor wordt het een stuk voordeliger, dit is vooral aangenaam voor kleine en middelgrote bedrijven. Ook verdient het makkelijk terug aangezien het bedrijf erg kan groeien. De telefoon opnemen kost meer tijd dan sommige mensen denken en wordt dan ook vaak onderschat. Maar als je dit niet meer hoeft te doen kan je zorgen voor andere belangrijke dingen in het bedrijf, nieuwe ideeën en plannen uitwerken. Ook krijgen klanten een vertrouwd gevoeld doordat ze goed worden geholpen en de tijd voor hun wordt vrijgemaakt.
|
Meer weten over dit artikel : Bezoek dan de website |