Zijook

Welke voeding is goed voor gezond haar

We weten allemaal dat voeding belangrijk is voor verschillende dingen en dat je er bouwstoffen uit kunt halen. Maar welke vitamines en bouwstoffen zijn goed voor je haar en uit welke voeding haal je deze vitamines en bouwstoffen? Wij beschrijven in dit artikel welke voeding goed is voor je haren en waarom, lees dus snel verder als je gezond haar wil krijgen. 

Bepaalde soorten fruit

Citroenen, mandarijnen, grapefruit en sinaasappels zijn fruitsoorten die veel vitaminen C bevatten. Vitamine C is het meest krachtige anti-oxidant. Wanneer je elke dag vitamine C tot je neemt, helpt dit om ijzer aan te maken, wat breekbaar en broos haar tegen gaat. Ook zorgt vitamine C ervoor dat de doorbloeding van de hoofdhuid wordt verbeterd, hierdoor worden de voedingsstoffen verdeeld en wordt de haargroei versneld en verbeterd. Anderen fruitsoorten die een positief effect hebben op een gezonde haargroei zijn: watermeloen, perziken, abrikozen en appels. In deze vruchten zitten veel biotine en die maken jouw haar sterker. Buiten fruit kan Hairextensions Voordeel jou ook helpen met het gezonder en mooier maken van je haren. Neem gerust contact op wanneer je wilt kijken naar wat de mogelijkheden voor jou zijn. 

Groenten met een donkergroene kleur

Talg is een natuurlijke conditioner voor je haren. Je haren worden gevoed door talg, waardoor het zachter wordt. Spinazie, snijbiet en broccoli zorgen ervoor dat je lichaam talg produceert en dit is dus noodzakelijk voor glanzend haar

Noten 

Noten bevatten veel selenium. Selenium houdt de hoofdhuid gezond. De nootsoorten die je haar het beste in topconditie houden zijn: cashewnoten, amandelen, pecannoten en walnoten. Wanneer je mooi en vol haar wilt hebben is het echt belangrijk om voldoende Selenium binnen te krijgen, een tekort hiervan kan namelijk leiden tot haaruitval wat je natuurlijk niet wil. Boost je haar dus en eet zo nu en dan eens wat van deze nootsoorten!

Proteïne

Proteïne zijn essentieel voor de haargroei. Ons haar is gemaakt van proteïne, ook wel keratine genoemd, dus dan is het logisch dat het eten van eiwitten essentieel is voor de haargroei. Wanneer je niet genoeg eiwitten binnen krijgt, gaan de eiwitten die je nog wel binnenkrijgt naar de essentiële organen en krijgen de niet-essentiële functies, zoals de haargroei niks meer. Dit zou kunnen leiden tot een vertraagde haargroei of zelf haaruitval, super zonde dus wanneer je mooie bos haren steeds minder mooi zou kunnen worden. Voorkom dit dus door voldoende producten met eiwitten te eten. Je kunt hierbij denken aan zalm, eieren, kwark, rundvlees en bonen.